رسالة نارية من طليقة احمد الشيخ بعد إعلان خطبته: "بنتك بتقولك فين النفقة" (صور)

بوابة الفجر 0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف

علقت دينا السعيد، طليقة احمد الشيخ، لاعب الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، برسالة نارية بعد إعلان خطبته، أمس الجمعة.

وقالت طليقة احمد الشيخ عن خبر خطبته، مُعلقة: "بنتك بتباركلك.. وبتقولك ابعت النفقة عشان ربنا هيحاسبك".

 

وطالبت طليقة احمد الشيخ متابعيها على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، بالتوقف عن الدعوات لها بعد إعلان احمد الشيخ خطبته أمس.

احمد الشيخ يؤكد دفعه نفقة ابنته مكة

أكد احمد الشيخ على دفعه نفقة ابنته "مكة" عقب تلقيه العديد من التعليقات السلبية بعد نشره صورة خطويته، مما اضطره إلى مشاركة جمهوره لصورة وثيقة تؤكد دفعه لنفقات ابنته بالكامل، وكذلك نفقات زوجته نفسها.

وأضاف احمد الشيخ: "لا ديني ولا تربيتي تسمح إني أرد على حد بيغلط، مع إني قادر أعمل كتير، لكن في الأول والآخر أنا بعامل ربنا، وعامل حساب لبنتي، أنا اللي مستغربه بس إزاي الناس بقت بجحة كدة".

واستكمل احمد الشيخ قائلًا: "ربنا عالم، وكل الناس عارفة، وهما أولهم، أنا بجيب لبنتي إيه، لكن عمري ما هتكلم في تفاصيل احتراما لنفسي، قبل أي شيء، ولما بنتي تكبر، ربنا هيعرفها الحقيقه قبل الناس المحترمة ما تعرفها، ولو يعرفو ربنا مش هيمنعوا إني اشوف بنتي بالود، من غير ما أرفع قضيه رؤية".

وتابع "الشيخ": "ربنا كبير وبيخلي ناس ترد على كل الكلام الباطل والكذب، دي بس ورقه تثبت إنها بتاخد نفقه متأخرة ليها ونفقة للبنت 5 آلاف كل شهر، ده طبعا غير الأوراق اللي معايا اللي تثبت قد إيه الموضوع كان كله مادي، والحمد لله ربنا بيعوض والله يا جماعة".

طليقة احمد الشيخ 

وقالت طليقة احمد الشيخ فى بوست نشرته عبر حسابها الشخصي على "فيسبوك": "أولًا يا جماعة محدش يبعتلي مسدجات تاني، دعواتكم فوق دماغي، بس أنا مش عندي موتة، أنا زي الفل، وربنا عوضني بأحلى بنت في الدنيا، ثانيًا من موقعي هذا، (كوكي) بتبعتله تبارك وبتقوله زي ما بتعرف تخطب يا بابي ابقى ابعت نفقتي الأول، اللي أنت موقفها عشان ربنا هيحاسبك".

واحتفل احمد الشيخ، أمس الجمعة 30/8/2019، بخطوبته في حفل عائلي بسيط اقتصر على أهل العروسين فقط والأصدقاء. 

 

وقام احمد الشيخ بنشر صورة من حفل الخطوبة على صفحته الرسمية بموقع الصور والفيديوهات "انستجرام" مُعلقا: "يا فرحة في وقتها جاتلي"، وانهالت عليه تعليقات التهاني من الجماهير الحمراء.

جدير بالذكر أن احمد الشيخ انفصل عن زوجته السابقة منذ فترة قصيرة، ولديه إبنة منها تدعى "مكة"، يقوم بزيارتها بين الحين والآخر.

كان الأهلي قد قيد احمد الشيخ في قائمتيه الإفريقية والمحلية للموسم الجديد وسجل هدفاً في فوز فريقه على اطلع برة الجنوب سوداني في ذهاب الدور التمهيدي لبطولة دوري أبطال أفريقيا.

خطوبة احمد الشيخ تثير الجدل على "فيسبوك"

أثارت خطبة احمد الشيخ حالة من الجدل عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، بسبب المشاكل بينه وبين زوجته السابقة دينا وأم ابنته مكة.

وهاجم بعض متابعي احمد الشيخ على اتخاذ هذه الخطبة عبر السوشيال ميديا، في الوقت الذى حرص آخرون على تهنئته.

أخبار ذات صلة

0 تعليق